طراحی از چهره ؛ تناسبات چهره ؛ طراحی از اجزای چهره

طراحی از چشم ها ، طراحی از ابروها ، طراحی از بینی ، طراحی از لب ، طراحی از گوش ها، طراحی از موها

طراحی از چهره

موضوعی که مورد علاقه همه طراحان بوده و هست، مبحث طراحی از چهره است. بسیاری از افراد حتی پیش از آغاز به طراحی، تلاشهای فراوانی در این زمینه داشته و فعالیتها و تمرینات مربوط به طراحی را منحصر به موفقیت در ترسیم چهره می دانند. برای طراحی از چهره لازم است که مدل مناسبی داشته باشید. شما می توانید از اشخاص اطراف خودتان درخواست کنید تا به عنوان سوژه با شما همکاری کنند، در غیر این صورت به کمک آینه ای به اندازه متوسط (که از چهره خودتان کوچکتر نباشد) به طراحی از چهره خودتان بپردازید. پس از کسب مهارت کافی، می توانید از روی تصاویر و عکسها نیز طراحی کنید ولی در هر حال تأکید ما بر طراحی از سوژه عینی است، نه ذهنی.

تناسبات چهره

برای طراحی از چهره، ابتدا بیضی تخم مرغی شکلی را به عنوان سر، در نظر گرفته، ترسیم نمایید. یک خط عمودی، دو نیمه چپ و راست چهره را به وجود می آورد و با ترسیم یک خط افقی که بیضی را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کند، محل چشم ها در چهره مشخص می شود. چنانچه خط افقی را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید، اندازه چشمها مشخص می شود. شما متوجه می شوید که فاصله بین دو چشم، برابر با یک چشم است نیمه بالای چهره را برای ابرو، پیشانی و موها در نظر گرفته و در نیمه پایینی به سراغ خط عمدی وسط چهره رفته و به کمک آن محل قرار گیری اجزای دیگر چهره را پیدا می کنیم. اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم کنیم، نوک بینی بر روی این نقطه واقع می شود. از این نقطه تا انتهای بیضی را نیز به نسبت یک سوم و دو سوم علامت گذاری می کنیم تا خط میان لبها نیز مشخص شود.
 

(  طراحی سر )

نسبتها .
هنگام طراحی سر باید مطمعن شوید که تناسبها و یا به عبارتی نسبت بین اجزای ‌گوناگون  ( چشم ها، گوشها بینی و دهان) به طور درست و دقیق رعایت شده است . البته اندازه سر افراد و ترکیب اجزایشان تفاوت زیادی باهم دارد، اما تمام آنها را می توان به کمک نمودار تناسب که اشکال را ساده و جنبه ی سه بُعدی آنها را مشخص و همینطور جزئیات را به درستی در مقایسه با دیگر اجزاء کاهش داد .
حین طراحی چهره ، توجه دقیقی به ساختار کلی سر مدلتان داشته باشید و ویژگیهای اصلی آن را بررسی نمایید چرا که شباهت طراحی تا حدود زیادی بستگی به همین موارد دارد . 
حتی ‌اگر‌ جزئیات به صورت مختصر ، بر روی متنی‌که فاقد دقت لازم باشد قرار بگیرند منجر به تشکیل تصویری مبهم و نا مشخصی خواهند شد .
Hosted on Persiangig.com


اگر نمودارهایی که در اینجا نشان داده شده مورد بررسی قرار بگیرند، مرجع ساده و ‌ضروری از اجزای یک سر ( معمولی ) هنگامی ‌که از روبرو و ‌از کنار دیده شوند، به دست می آید . 
این‌ موارد را با مدلتان مقایسه کنید و ببینید که آیا با مدل شما مطابقت دارد یا تفاوت.
ارتفاع صورت را میتوان به سه بخش مساوی تقسیم کرد که شامل پیشانی ( تا محل رویش مو ) بینی و قسمت پایینی صورت میشود .
Hosted on Persiangig.com

علاوه بر این توجه داشته باشید که اگر سه نقطه ی واقع در بالای بینی و بین چشم‌ها ، روی چانه و‌گوشه ی فک ( نزدیک لاله ی گوش ) را به هم وصل نمایید ، باید یک مثلث متساوی الاضلاع شکل بگیرد . 

اگر گوشه ی بیرونی چشم چشم ها ، و پایین لب پایینی را هم به هم وصل نمایید باید به همین شکل ، تشکیل شود . پهنای چشم ها ، هنگامی که از روبرو دیده می شود ، مقایسه مناسبی برای اندازه گیری فاصله ی بین دو چشم ( طبق یک جمله ی قدیمی و معروف آکادمیک ، بین این چشم و آن چشم یک چشم فاصله وجود دارد ) و عرض پایین بینی و سوراخ بینی می باشد . 

به تصاویر زیر دقت ‌کنید :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hosted on Persiangig.com
 
 Hosted on Persiangig.com
Hosted on Persiangig.com
 توجه داشته باشید که وقتی از بالا به سر نگاه شود  ، شکل سر شبیه به یک بیضی و در عقب پهن تر است

Hosted on Persiangig.com
طراحی از اجزای چهره
 
 
آموزش طراحی چهره مرحله به مرحله
آموزش طراحی چهره گام به گام
آموزش تصویری طراحی چهره
آموزش طراحی چهره با عکس



 
طراحی از چشم ها
 
 
پیش از آغاز به طراحی، تمرین مشاهده را انجام دهید. با دقت به چشمهای خودتان در آینه نگاه کنید، دو گوشه داخلی و خارجی چشم، نسبت سفیدی و سیاهی کره چشم، حالت پلکها و حرکت مردمک در سراسر چشم را بررسی نمایید. با مطالعه حالت چشم افراد در مواقع مختلف (تماشای تلویزیون، مطالعه، خشم، شادی، گریه،هیجان، تفکر و ...) بپردازید و آنها را بارها و بارها، هم به صورت ذهنی و هم به صورت مشاهده دقیق مرور کنید. ویژگیهای متفاوت چشم افراد سالخورده و کودکان را مقایسه نمایید.

ــ فرم ساده چشم شبیه یک بیضی است که دو گوشه آن با هم تفاوت دارند. گوشه خارجی، زاویه ای بسته دارد و تا سرحد تیرگی مردمک، مثلث کشیده ای را به وجود می آورد.

ـــ گوشه داخلی، زاویه بازتری دارد و نسبت به گوشه خارجی، شکل مثلث کوچکتری را به خود می گیرد.

ـــ مردمکها بدون استثنا شکل دایره دارند، در حالت نگاه عادی، قسمتی از مردمک زیر پلک پنهان است. پس مراقب آن باشید که دایره مردمک را به طور کامل ترسیم نکنید، زیرا در این حالت، چشمها حالت وحشت زده یا متعجب به خود می گیرند.

ـــ با حرکت مردمک به سمت راست یا چپ، حجم پلک نیز کمی تغییر می کند. پلکهای بالا و پایین با هم تفاوت عمده ای دارند و حجم مژه ها در پلکها نیز متفاوت است.

در حین طراحی از چشمها به یاد داشته باشید که:

چشمها را نخست به طور جداگانه بررسی و ترسیم نمایید. پس از تسلط کافی، به طراحی از هر دو چشم بپردازید. به فاصله چشمها از یکدیگر (که برابر با اندازه یک چشم است) و هماهنگی و تناسب مردمکها با یکدیگر توجه داشته باشید.

طرحها را کم رنگ بکشید و به ارزش خط توجه داشته باشید. در ترسیم مژه ها اغراق نکنید، آنها را با حجم و اندازه واقعی بکشید. معمولاً برای پلک پایین چشم، از خط کم رنگ نازک، یا پهنای نوک مداد استفاده می شود. برای ترسیم پلک پایین و چین و چروکها به جای خط، از سایه کم رنگ پهنای مداد هم استفاده می کنند. پس از تمرین کافی، چشمها را با ابروها بکشید. از ترسیم فرم چشم به طور ذهنی اکیداً خودداری کنید.

طراحی چشم
 
 
 طراحی مرحله ای این چشم در کانال اختصاصی ما
 
طراحی چشم:

۱.اول طرح اولیه و ساده ای از چشم رو می کشیم.با مداد معمولی.همه ی خطوط توی چشم رو درست میکشیم.حتی جای برقی که توی چشم میفته رو هم باید گذاشت:


۲.با مداد ب۶ قسمت سیاهی چشم رو کاملا تیره میکنیم.بعد با مداد ب۲ این قسمت ها که بخش رنگی چشم هستن و تو عکس تیره شدن رو پر میکنیم.و با محوکن یکدستش میکنیم!

۳.تو این مرحله تو اون بخش رنگی چشم که محوکردیم با مداد ب۴ نوک تیز خط هایی رو میندازیم.خط ها از مرکز به بیرون باشن:

۴.حالا تو اون قسمتی که بین بخش رنگی چشم و سیاهی وسط چشم هست و تا الان خالی بوده رو با مداد ب۴ پر میکنیم و محو هم میکنیم:

۵.اینجا میایم و یه خط نازک دور تادور گردی چشم با مداد ب۲ میکشیم و با فشار دست یه کم پررنگ ترش میکنیم.محوش نمیکنم فقط چند بار روش میکشم تا پررنگ بشه:

۶.حالا از حاشیه ی دور چشم که تیره ش کردیم به سمت وسطش با مداد ب۲ تیره میکنیم و یه کم هم محوش میکنیم و دور اون قسمت وسط که یه خطوطی افتاده رو یه کم پررنگ میکنیم:

۷.تو این قسمت از کار با پاک کن مدادی یا هر پاک کنی که سرش یه کم تیز باشه یه سری خطوط توی چشم رو کمرنگ میکنیم:

۸.پلک بالا رو با مداد ب۲ یه کم کار میکنم و تیره ش میکنم جاهایی که باید تیره تر بشن رو دقت کنید و همینطور توی چشم:

۹.قسمت ابرو رو با مداد ب۲ پر میکنم و محو میکنم:

۱۰.توی ابرو با مداد ب۴ خطوطی رو میکشم.مژه ها رو میکشم.راستی سایه ی زیر پلک پایین رو هم حتما با محوکن بزارین:

۱۲.آخرین مرحله کار کردن روی کل چشم هست.یه مداد تیره مثل ب۶ برمیدارم و نوکش رو تیز میکنم و خطوط توی چشم رو تیره میکنم.مژه ها رو یه بار دیگه تیره میکنم.با پاک کن نور توی چشم رو روشن تر میکنم.سایه ها رو یه کم تیره تر میکنم:

حالا کارطراحی چشمم تموم شده!  

 
پیش از آغاز به طراحی، تمرین مشاهده را انجام بدین. با دقت به چشم های خودتان در آینه نگاه کنین، دو گوشه داخلی و خارجی چشم، نسبت سفیدی و سیاهی کره چشم، حالت پلک ها و حرکت مردمک در سراسر چشم را ببینین. با مطالعه حالت چشم افراد در مواقع مختلف(تماشای تلویزیون، مطالعه، خشم، شادی، گریه، هیجان، تفکر و...) کمک می کنه تار بتونین طراحی دقیقی از چشم داشته باشیندر ضمن سعی کنین آن ها را بارها و بارها، هم به صورت ذهنی و هم به صورت مشاهده نگاه کنین. ویژگی های متفاوت چشم افراد سالخورده و کودکان کمک می کنه بتونین طراحی چشم هاتون قوی بشه.


- فرم ساده چشم شبیه یک بیضی است که دو گوشه آن با هم تفاوت دارند. گوشه خارجی، زاویه ای بسته دارد و تا سرحد تیرگی مردمک، مثلث کشیده ای را به وجود می اره

- گوشه داخلی، زاویه بازتری دارد و نسبت به گوشه خارجی، شکل مثلث کوچک تری را به خود می گیره.

- مردمک ها بدون استثنا شکل دایره دارند، در حالت نگاه عادی، قسمتی از مردمک زیر پلک پنهان می شه. پس مراقب باشین که دایره مردمک را به طور کامل ترسیم نکنین، چوندر این حالت، چشم ها حالت وحشت زده یا متعجب به خود می گیره. 

با حرکت مردمک به سمت راست یا چپ، حجم پلک نیز کمی تغییر می کنه. پلک های بالا و پایین با هم تفاوت عمده ای دارند و حجم مژه ها در پلک ها نیز متفاوت است. در حین طراحی از چشم ها یادتون باشه که چشم ها را اول به طور جداگانه بررسی کنین و بکشین. بعد از اینکه دستتون قوی شد طراحی هر دوش و بکنین به فاصله چشم ها از همدیگه(که برابر با اندازه یک چشم است) و هماهنگی و تناسب مردمک ها با همدیگه دقت کنین. طرح ها را کم رنگ بکشین و به ارزش هر خطی که می کشین دقت کنین. در ترسیم مژه ها اغراق نکنین، آن ها را با حجم و اندازه واقعی بکشین. برای کشیدن مژه ها ، اونارو به بیرون از پلک بکشید ، در نظر بگیرید که با خم شدن خط چشم ، مژه هم خم میشه. و همچنین در نظر داشته باشید که هر چقدر مژه ها به مرکز خط نزدیک میشن طولشون بلندتر میشه. همونطور که در شکل زیر نشون داده میشه.


در شکل بالا چشم از بغل نشون داده شده. دقت کنید که در این زاویه ، مردمک چشم بیضی شکل است. در این زاویه شکل چشم بیشتر مثلثی شکل است تا بادامی شکل. مژه ها هم یه مقدار متفاوت کشیده میشند. هنوزم وقتی از مرکز چشم دور میشه کوتاه میشه ولی اینم در نظر بگیرید که خمهای دیگری بسمت بالا و پایین در مژه ها ایجاد میشن که در شکل سوم بالا میبینید.
معمولا برای پلک پایین چشم، از خط کم رنگ نازک، یا پهنای نوک مداد استفاده می شه. برای ترسیم پلک پایین و چین و چروک ها به جای خط، از سایه کم رنگ پهنای مداد هم می شه استفاده کرد. پس از تمرین کافی، چشم ها را با ابروها بکشین. دقت کنین که لازم نیست فرم چشم به طورذهنی بکشین فقط کافیه هرچی رو که می بینین بدون اغراق بکشین




 
 
 
 
 
 
 
 

نکته :

● چشمها در پرتره
یک پرتره خوب پرتره ای است که انگار چشمانش شما را در حال حرکت نیز تعقیب می کنند. بنابراین از اینکه سوژه یا مدلتان درست در حالی نشسته است که مستقیماً به شما می نگرد، اطمینان یابید.این به بدان معنا نیست که سوژه بایددرست جلوی شما و روبه رویتان نشسته باشد. سر او میتواند درست در زاویه شانه ای قرار بگیرد یا چشمان او به شما نگاه کند.

 

نقاشی چشم

 

 
 
 
 
طراحی از ابروها
آموزش طراحی از از ابروها
 

برای ترسیم ابروها، باید به این نکات توجه داشته باشید: جهت و حالت ابروها، ضخامت ابروها، فاصله ابرو از چشم و فاصله ابروها از یکدیگر.
 
 

نحوه ترسیم: ابتدا مسیر و حالت ابرو را خیلی کم رنگ مشخص نمایید. با پهنای مداد، سایه ضخیمی متناسب با پهنای ابرو ترسیم کنید. در جهت رویش موها با نوک تیز مداد، خطوط واضح و حالت دار بکشید. ابروها را با توجه به مدلی که در مقابل دارید، ترسیم کنید. رویش و جهت موها را به دقت بررسی نمایید.

نکته ای که باید در نظر داشت اینه که لازم نیست موهای خیلی ریز ابرو که به سختی قابل دید هستند را بکشید . در ابتدا فقط یک تن خاکستری را اضافه کنید با مداد 3b . و نقاط سایه دار و تیره را تیره می کنیم. مثلا در عکس بالا سمت چپ و پایین این ابروی مردانه تیره تر از بقیه ابرو هست. همچنین نقطه برجسته ابرو را که نور دریافت می کند باید روشن تر گذاشت. حالا مداد تیزی را برداشته  و شروع به کشیدن موها به صورت پرتابی و سریع می کنیم هیچ چیز پیچیده نیست و این موها را کاملا تصادفی بکشید. فقط کافیه جهت رویش موها را در نظر داشته باشید. حالا با پاک کن تیز چند عدد موی روشن را در لابلای موهای ابرو اضافه می کنم.  بعد زیر موها را کمی سایه می زنم که تن پوست دیده می شود.
 
 
 
 

طراحی از بینی
آموزش طراحی از بینی
چگونه بینی بکشیم؟
چطور بینی بکشیم
آموزش نقاشی بینی
آموزش طراحی بینی
در این آموزش قصد دارم نحوه طراحی از بینی را براتون آموزش بدم . برای کشیدن بینی باید مطالبی را در نظر داشته باشید :
 
بینی برجسته ترین نقطه در چهره افراد است و همچون دیگر اعضای چهره از تنوع و گوناگونی برخوردار می باشد. برای ترسیم آن، لازم است شکل ساده آن را (که عبارت است از مخروط مثلث القاعده) در نظر داشته باشید. فرم بینی را از جهات مختلف روبرو، نیم رخ و سه رخ مورد مطالعه قرار دهید. به تفاوت اندازه در پره ها، نوک، حجم و ارتفاع بینی در افراد مختلف توجه کنید سپس به طراحی از شکل بینی خود (به کمک آینه) بپردازید. در حین طراحی توجه داشته باشید که:

ابتدا فرم کلی را آن گونه که می بینید ترسیم کنید. به جای خط، از سایه و پهنای نوک مداد استفاده کنید. تیره ترین سایه ها در پره های بینی دیده می شود و تنها در همین قسمت هاست که می توانید از خط نیز استفاده کنید. وقتی به ترسیم بینی از روبرو می پردازید فقط در بخشهای پایین بینی (پره ها و حفره ها) از خط استفاده کنید. از آنجا که فرم بینی،حجم برجسته ای دارد، به نور و سایه آن بیشتر توجه نمایید. وقتی چهره مدل در زاویه سه رخ یا نیم رخ باشد، می توانید از خط نیز برای قسمتی از ارتفاع بینی استفاده کنید.

آموزش گام به گام طراحی و نقاشی بینی از نیم رخ تصویری
 
آموزش طراحی و نقاشی پیشرفته بینی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

طراحی از لب
 
آموزش طراحی از لب ها
با مشاهده لبها در افراد مختلف متوجه می شوید که فرم لب، در تکمیل شخصیت و کاراکتر چهره نقش فراوانی دارد. ساختار کلی لب، امکان تغییر پذیری بسیار متنوعی دارد و هماهنگ با حالات روحی یا ظاهری شخص می تواند جنبه بیانی به خود بگیرد. فرم لب و دهان خود را در آینه مشاهده کنید. حالتهای صحبت کردن، خندیدن، خوردن، خمیازه کشیدن، ناراحتی، شادی، اعتراض، فریاد زدن و ... را بررسی کرده و ببینید که بیشترن تغییر در کدام قسمت دهان دیده می شود؟ در گوشه ها یا در قسمت میانی لبها؛ سپس به هماهنگی تغییر حالتها در چشم و لب به طور همزمان بپردازید. علاوه بر حالتهای رفتاری، به تغییر فرم در اثر تغییر وضعیت سر و چهره (نیم رخ و سه رخ و ...) نیز بپردازید. با چرخش سر به پهلو، زیر یا بالا، لبها نیز تغییر فرم پیدا می کنند.

شیوه طراحی از فرم لب: برای فرم لب همچون فرم چشم، یک بیضی با گوشه های تیز و بسته در نظر بگیرید و آن را از طول و عرض به چهار قسمت تقسیم کنید. لب بالا معمولاً باریکتر از لب پایین است. گاهی لب بالا و پایین در یک اندازه هستند و بسیار به ندرت پیش می آید که لب بالا ضخیمتر از لب پایین باشد. بهتر است که برای ترسیم فرم لب، به جای خط، از سایه یا پهنای مداد استفاده کنید. دو گوشه لب با هم برابر و یک شکل هستند. لب پایین شامل گوشه ها و بخش مرکزی یا وسط است. سایه ای که برای لب بالا در نظر می گیرید باید قدری تیره تر از لب پایین با شد. این تیرگی در گوشه های دهان نیز تغییر پیدا می کند.

 

 

 طراحی لب ها

با مشاهده لبها در افراد مختلف متوجه می شوید که فرم لب، در تکمیل شخصیت و کاراکتر چهره نقش فراوانی دارد. ساختار کلی لب، امکان تغییر پذیری بسیار متنوعی دارد و هماهنگ با حالات روحی یا ظاهری شخص می تواند جنبه بیانی به خود بگیرد. فرم لب و دهان خود را در آینه مشاهده کنید. حالتهای صحبت کردن، خندیدن، خوردن، خمیازه کشیدن، ناراحتی، شادی، اعتراض، فریاد زدن و ... را بررسی کرده و ببینید که بیشترن تغییر در کدام قسمت دهان دیده می شود؟ در گوشه ها یا در قسمت میانی لبها؛ سپس به هماهنگی تغییر حالتها در چشم و لب به طور همزمان بپردازید. علاوه بر حالتهای رفتاری، به تغییر فرم در اثر تغییر وضعیت سر و چهره (نیم رخ و سه رخ و ...) نیز بپردازید. با چرخش سر به پهلو، زیر یا بالا، لبها نیز تغییر فرم پیدا می کنند.

شیوه طراحی از فرم لب:

برای فرم لب همچون فرم چشم، یک بیضی با گوشه های تیز و بسته در نظر بگیرید و آن را از طول و عرض به چهار قسمت تقسیم کنید. لب بالا معمولاً باریکتر از لب پایین است. گاهی لب بالا و پایین در یک اندازه هستند و بسیار به ندرت پیش می آید که لب بالا ضخیمتر از لب پایین باشد. بهتر است که برای ترسیم فرم لب، به جای خط، از سایه یا پهنای مداد استفاده کنید. دو گوشه لب با هم برابر و یک شکل هستند.


لب پایین شامل گوشه ها و بخش مرکزی یا وسط است. سایه ای که برای لب بالا در نظر می گیرید باید قدری تیره تر از لب پایین با شد. این تیرگی در گوشه های دهان نیز تغییر پیدا می کند.

 

 آموزش تصویری طراحی سیاه قلم لب

آموزش پیشرفته طراحی لب

 

 

 




آموزش طراحی از گوش ها



    طراحی گوش



    راحت ترین روش طراحی گوش به شرح زیره

 

 

 

 

 

 

 

 


قدم اول :

    طرح اولیه گوش را ترسیم می کنیم

  
قدم دوم :

   






    قدم سوم :
    قسمت داخلی وسط گوش را با مداد 2b سایه می زنیم و با استقاده از مداد 3b گوشه ها را پررنگ تر می کنیم
  



قدم چهارم :

    سایه های ابتدایی را مشخص می کنیم.

  




قدم پنجم :
    با استفاده از مداد 3b سایه ها را مشخص تر می کنیم و کنتراست کار را افزایش می دهیم

  
قدم ششم :

   




 

 

 

 

 

 

 

 

 



    در انتها اطراف گوش را با انگشت یا دستمال کاغذی، خیلی ملایم، محو می کنیم.

 


   


 آموزش طراحی از موها

آموزش طراحی از موها همراه با تصویر

چگونه مو طراحی کنیم



اول موها را از ابعاد بیرونی می کشیم و جزئیات مو رو اروم آروم می کشیم به جهت شانه زدن مو توجه داشته باشین و سایه روشن های تیره را به کار ببرین سعی نکنین در این مرحله با استفاده از مداد موهارا تقلید کنین . فقط سعی کنین حجم موها رو پر کنین. والگوهای تیره روشن رو دربیارین. 



البته بعضی تکنیک ها هست که همه موها رو می کشن و بعد با پاکن اتودی سایه ها رو توی موها درمی یارن که این روش و خود من خیلی استفاده می کنم و باعث می شه کار خیلی شیک و تمییز در بیاد ولی با این حال حفظ نقاط سفید ( نور ) تو نقاشی خیلی مهمه !!!


موهای مجعد و فرفری دقیقا مثل روش موهای صاف کشیده می شه با این تفاوت که توی موهای فرفری سایه روشن ها خاص همین نوع موها هستن و باید جداگانه کشیده بشه و بعد باهم ترکیب بشه 

نکته : اصلا تلاش نکنین که محیط روشن مو رو با استفاده از سفیدی کاغذ نشان بدین وتصویر رو دراطرافش بکشین. سایه روشن های روی مو درواقع انعکاس نور ازبالابه خارج از لایه های موهاست .

 


▪ موهای انسان را نقاشی کنید
اگر میخواهید تصویر شما واقعی تر به نظر رسد، باید موها صاف و لطیف درست در حالتی مانند سر واقعی کشیده شوند، به طوری که در حالتی بسته بندی شده و جدا از سر قرار نگیرند. (مگر اینکه بخواهید مدل موی خاصی را به نمایش بگذارید).
سعی کنید زمانی که کارتان خشک نشده، روی خیسیها کار کنید و موها را در جهت خوابشان در کنار یکدیگر بکشید، نه اینکه روی آنها به صورت تک تک و بعد از اینکه کار خشک شد، کار کنید. زمانی که به شخصی نگاه میکنید تک تک موهای او را نمی بینید، بلکه یک تکه ای از مو را با رنگی خاص در کنار تغییراتی واریاسیونی با ترکیبی ماهرانه مشاهده می کنید. به یاد داشته باشید که اگر روی مدل و سوژه شما نور تابیده می شود، در بعضی از قسمتهای مو هایلایت نیز وجود خواهد داشت که آن را از سایر قسمتها متمایز می کند. یکی از ساده ترین روشها استفاده از سشوار است.

 

آموزش طراحی از چهره خانم ها

آموزش طراحی سیاه قلم از چهره خانم ها و دختران

آموزش طراحی سر انسان از نمای نیم رخ

آموزش تصویری طراحی از سر انسان از نیم رخ

 

 

 

 

 

آموزش طراحی سر انسان از نمای سه رخ

آموزش تصویری طراحی از سر انسان از سه رخ

 

 

 

 

اموزش نقاشی چهره با مداد ( سیاه قلم )

 

اموزش نقاشی چهره با مداد ( سیاه قلم ) اموزش تصویری طراحی چهره با سیاه قلم / نقاشی چشم / اموزش نقاشی چهره با مداد اموزش کشیدن چهره زن با سیاه قلم اموزش کامل طراحی چهره با سیاه قلم طراحی چهره دختر با مداد نقاشی چشم اموزش کامل نقاشی چهره با سیاه قلم و مداد

 

 

 

 

 

 

اموزش تصویری طراحی چهره با سیاه قلم / نقاشی چشم / لب / بینی

 

 

اموزش نقاشی چهره با مداد

 

 

اموزش کشیدن چهره زن با سیاه قلم

 

 

اموزش کامل طراحی چهره با سیاه قلم

 

 

 

با تشکر